Aromatyzacja a neutralizacja zapachów

Aromatyzacja a neutralizacja zapachów

Marketing ma wiele oblicz. Obecnie, dzięki temu, że ludzie posiadają coraz lepszą i bogatszą wiedzę na temat naszej psychiki i tego, w jaki sposób funkcjonujemy i reagujemy na bodźce, marketingowcy posiadają coraz więcej narzędzi mogących pomóc im w sprzedaży różnego rodzaju dóbr.

Aromatyzacja może wiele zdziałać

aromatyzacjaJak się okazuje, skuteczne są działania, w których stosuje się różnego rodzaju kompozycje zapachowe. Zapachy bowiem oddziałują na ludzką podświadomość. Aromatyzacja pomieszczeń może wiele zdziałać. Okazuje się, że człowiek w żaden sposób nie kontroluje bodźców, które docierają do niego przez zmysł węchu. Dlatego właśnie marketing zapachowy jest tak bardzo skuteczny. Mamy duże zdolności kontrolowania docierających do nas obrazów, odczuć dotykowych, ale nie jesteśmy w stanie racjonalizować sygnałów przesyłanych do umysłu przez kanał węchu. Eksperci, którzy oferują firmom aromamarketing doskonale zdają sobie z tego sprawę. Wiedzą, że marketing zapachowy to najskuteczniejsza metoda sprawiania, aby ludzie chętniej kupowali i byli ogólnie lepiej nastawieni do zakupów. Oczywiście, podstawą jest neutralizacja zapachów, czyli sprawienie, aby żadne nieprzyjemne wonie nie miały prawa dotrzeć do zmysłu powonienia klientów. To jednak zazwyczaj nie wystarcza. Neutralizacja zapachów stosowana jest na przykład w toaletach, choć oczywiście nie tylko. Sklepom jednak jedynie pozbycie się nieprzyjemnych zapachów nie wystarcza. Takie miejsca potrzebują także, aby zastosowana była aromatyzacja. Chodzi o to, aby dobiegające do nosa zapachy były nie neutralne, a pozytywne.

Zazwyczaj firmy współpracują z usługodawcami, którzy komponują specjalny zapach przeznaczony dla danego miejsca. Jest on wówczas w pełni indywidualny i może od razu kojarzyć się z danym sklepem czy jakąś inną placówką.

Comments are closed.